Praatjes enzo zal alles in het werk stellen om de cliënt goed te begeleiden en de cursus/workshop of uw opdracht naar tevredenheid uit te voeren. Echter kan het voorkomen dat u toch een klacht heeft.
De klacht kan zowel betrekking hebben op geleverde diensten door Inge Smit als op gedragingen en/of uitlatingen die gedaan zijn door derden die in opdracht van Praatjes enzo werkzaamheden ten behoeve van Praatjes enzo hebben verricht.
Praatjes enzo stelt het op prijs wanneer u deze klacht eerst bij Inge Smit meldt. Wanneer u uw klacht met Inge Smit communiceert (bij voorkeur schriftelijk) zal deze uiteraard haar best doen om voor beide partijen tot een bevredigende oplossing te komen. Dit binnen een termijn van maximaal 4 weken.
Wanneer deze oplossing niet bevredigend wordt bevonden of u kunt of wilt deze klacht niet bij Inge Smit melden. Dan kunt u 1 van de volgende stappen volgen:
- Cliënten die via de Jeugdwet of WMO, via de gemeente bij Praatjes enzo begeleiding ontvangen, kunnen zich wenden tot de zorg coöperatie Klaver4you waarbij Praatjes enzo is aangesloten. Via Klaver4you is er een overeenkomst met het Klachtenportaal zorg. Wanneer u via deze weg zorg ontvangt, heeft u bij aanvang ook informatie ontvangen over deze klachtenprocedure.
Voor meer informatie kunt u terecht op: www.klaver4you.nl/klacht - Cliënten die via een andere weg dan de Jeugdwet of WMO, via de gemeente vanuit Praatjes enzo zorg ontvangen, bijvoorbeeld omdat u de zorg zelf betaald, eventueel vanuit een PGB, kunnen terecht bij Quasir.
Postadres: Quasir , Klachtenfunctionaris abonnementen, Postbus 1021, 7940 KA Meppel
Mailadres: bemiddeling@quasir.nlt.a.v. Coördinator klachtenbemiddeling, mw. L. Boon
Telefonisch: 06-48445538 (mw. L. Boon)
- Opdrachtgevers voor cursussen, groepen e.d. kunnen zich met een klacht richten tot een onafhankelijke derde, te weten: Caroline Muller voor coaching en begeleiding.
Mailadres: info@carolinemuller.nl
Haar oordeel is voor beide partijen bindend; eventuele consequenties worden door Praatjes enzo snel afgehandeld.
Algemeen geldt nog:
- De klacht wordt niet in behandeling genomen indien deze langer dan een jaar voor de indiening van de klacht heeft plaatsgevonden.
- Praatjes enzo draagt zorg voor registratie van het aantal bij haar ingediende klachten, de aard van de ingediende klachten, alsmede van de naar aanleiding van de ingediende klachten getroffen maatregelen.
- Uiteraard worden alle klachten vertrouwelijk behandeld.